Mobila utställningsprodukter

Detaljer

Datum: Har slutat
Tid: 09:00 - 12:00

Vi människor upplever saker med våra sinnen och ett besök på ett museum engagerar oftast flera av våra sinnen. Men den känslan kan vara svår att förmedla när man marknadsför sitt besöksmål utanför museets eller fartygets väggar, till exempel på en mässa eller ett evenemang, såsom Arbetslivsmuseernas dag eller Kulturhamnsfestivalen.

Nu har ni möjlighet att delta i en workshop där ni kan få inspiration för att hitta mobila och flexibla aktiviteter och utställningsprodukter som gör att människor kan få en upplevelse och en känsla av er verksamhet redan innan de kommer dit. Ni får också chans att lära er mer om hur man inreder sin monter, hur man riktar sig till olika målgrupper och vad som är bra att tänka på när man ska marknadsföra sig på andra platser.

Att kunna visa upp sin verksamhet på publika aktiviteter på ett bra och kreativt sätt, leder till mer uppmärksamhet och också fler besökare och förhoppningsvis även fler medlemmar.

Dagen kommer innehålla inspiration och workshop där ni får möjlighet att utveckla idéer och förslag utifrån en egen verksamhet.

Arrangör: NAV och Innovatum Science Center i samarbete med Venga Vamos
Plats: Innovatum Science Center, Trollhättan
Datum: 20 april kl 9-12

Anmäl dig här.

Fler nyheter

Regional tankesmedja för friluftsliv

Save the date – 4 dec 2025 Regional tankesmedja för friluftsliv med tema: Friluftsliv som resurs för beredskap Länsstyrelsen bjuder in dig till den årliga

Nominera Årets Arbetslivsmuseum 2026

Nu är det hög tid att nominera Årets Arbetslivsmuseum 2026 Det finns så många arbetslivsmuseer i vårt land som är fantastiska besöksmål och gör fantastiska

Kulturarvsdagen 2025

Kulturarvsdagen 2025 – tema ”Kulturarv och bebyggelse” Nu har anmälan för arrangörer öppnat för årets nationella temadagar för kulturarv och kulturhistoria, den 12–14 september. Riksantikvarieämbetet,