Marknadsföring genom sociala medier

Detaljer

Datum: Har slutat
Tid: 10:00 - 15:00

Sociala medier är ett viktigt verktyg för att nå ut och marknadsföra er verksamhet till en bred publik. Den historia, samlingar och berättelser som finns om er verksamhet är mycket värdefull. Sociala medier är väldigt användbart för att tillgängliggöra den här informationen.

Digitaliseringen i samhället ökar och det ger stora möjligheter för att nå ut med våra berättelser till en bred publik genom sociala medier. Med en aktiv Facebooksida för ert besöksmål kan ni få folk att prata om det ni gör och skapa och underhålla relationer med era besökare.

Under dagen går vi igenom från grunden vad Facebook är, hur vi kan använda det och varför det är ett bra sätt att nå ut till våra besökare. Vi bygger upp er sida med text och bilder, skapar inlägg, event och skapar en annons.

Arrangör: Prisma VG
Datum: 16 mars kl. 10-15
Kursen är digital

Anmäl dig här senast 14 februari.

Fler nyheter

Nominera Årets Arbetslivsmuseum 2026

Nu är det hög tid att nominera Årets Arbetslivsmuseum 2026 Det finns så många arbetslivsmuseer i vårt land som är fantastiska besöksmål och gör fantastiska

Kulturarvsdagen 2025

Kulturarvsdagen 2025 – tema ”Kulturarv och bebyggelse” Nu har anmälan för arrangörer öppnat för årets nationella temadagar för kulturarv och kulturhistoria, den 12–14 september. Riksantikvarieämbetet,

Viktigt att tänka på!

NAVs webbplats är en viktig informationsförmedlare. NAVs medlemmar bör regelbundet besöka sidan ”Information” för att här ta del av det senaste som förmedlas. Nyhetsbrev och